Wat?
De werkzaamheden
(virtueel of op locatie)
(virtueel of op locatie)
Deze kunnen zeer divers van aard zijn. Meestal hebben ze betrekking op de volgende werkgebieden:
- e-mail en agenda
- boekhouding en administratie
- correspondentie en huisstijl
- organisatie van events, trainingen/workshops
- timemanagement
- website en social media
Software waar ik mee werk
- Apple en Windows
- Office (Outlook, Word, Excel, Powerpoint, Access)
- SugarSync, Google Drive, OneDrive, ownCloud en DropBox
- Monday, Asana (to-do-lijst), Microsoft To Do
- Slack (communicatie-tool)
- Zoom, Teams, Skype en Teamviewer
- WordPress
- Supersaas, Datumprikker
- Toggl en TimeOn (tijdsregistratie)
- Mailchimp, Campaign Monitor, Surveymonkey, Survio, Autorespond
- PerfectView, Teamleader en Filemaker
- Exact Online, Moneybird, e-Boekhouden, Q-invoice, SnelStart en Reeleezee
- Green Office (HRM- en tijdregistratie voor de agrarische sector)
- Bloxs (vastgoedbeheer)
- LinkedIn, Twitter, Facebook, Facebook Pages
- Pixelmator, Canva, Piktochart, Apple Pages
Voorbeelden
- facturatie, debiteurenbeheer, crediteurenadministratie
- liquiditeit bewaken, reserveringen maken, betalingen verrichten
- projectadministratie voeren
- kwartaalaangifte omzetbelasting
- administratiemap bijhouden, voorbereidende werkzaamheden accountant
- boeken in online boekhoudsysteem
- corrigeren en redigeren van teksten
- vertalen teksten Eng –> Ned
- verzorgen correspondentie
- (verder) standaardiseren en professionaliseren van correspondentie en offertes
- ontwerpen en instellen van huisstijlsjablonen
- maken van presentaties
- ontwerpen en verzorgen van presentatiemateriaal en brochures
- samenstellen en opmaken werkboek/syllabus
- kiezen en bestellen benodigdheden (mappen, pennen, blocnotes)
- kiezen en reserveren externe locatie
- contacten onderhouden met de deelnemers en trainers
- maken van presentaties
- ontwerpen en verzorgen van presentatiemateriaal en brochures
- ontwerpen en maken certificaten van deelname
- ontwerpen en beheren website in WordPress
- bijhouden van Social Media accounts
- ontwerpen en versturen van nieuwsbrieven, beheren relatiebestand en shoppingcart
- agendabeheer, afspraken plannen, overzicht scheppen
- behandelen e-mail
- aanbrengen structuur en overzicht in de mailbox
- onderhandelen met leveranciers van drukwerk, kantoormaterialen, ICT, e.d.
- versturen van mailings (per post of per e-mail)
- tips en adviezen omtrent het efficiënter organiseren van dagelijkse ‘bijzaken’ (timemanagement)
- trainen on the job van managementassistentes/directiesecretaresses in timemanagement